Legszívesebben idekáromkodnék egy jó hosszút, de annál törvénytisztelőbb vagyok. Na, nem a káromkodást tiltják, azt nyugodtan lehet, csak éppen az online feliratkoztatást kavarták meg, de jó alaposan.

Akik számára nem ismeretes: 2008. szeptember 1-én lépett életbe több törvénymódosítás, ami egyrészt a gazdasági reklámtevékenységet szigorítja, másrészt pedig az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokkal kapcsolatos, valamint az információs társadalommal összefüggő tevékenységet szabályozza.

Na, ha ezt még egyszer le kell írnom, komolyan mondom, felfordul a gyomrom.

De lépjünk a tettek mezejére: az óriási érvágás a hírlevélre, blogértesítőre való feliratkozás esetén látszik minősítetten megvalósulni.

Ugyanis olyan nyilatkozatokat és adatokat kell bekérnünk a TERMÉSZETES SZEMÉLY feliratkozóktól, ami nagyban fogja redukálni az amúgy is megcsappant feliratkozási kedvet.

Figyelem! Nem a vevők adatairól van szó, az egy másik történet! Most csak a hírlevélre, minitanfolyamunkra, blogértesítőre való feliratkozásról beszélünk. Tudod, mikor személyre szabott levelet küldesz, hogy "Kedves István, végső agymenésemben egy brutálisan őszinte blogbejegyzést követtem el, itt olvashatod, katt a linkre>>" (Üzletileg az rss igencsak nem megfelelő eszköz, törvényileg meg hirtelen már meg sem tudom mondani, hogy szabad-e pl. egy üzleti blogon rss-t üzemeltetni. Kérje ki jogásza véleményét!)

Na, szóval, olyan adatokat kell bekérnünk, hogy:

Lakcím.

Hát, ez még nem is olyan durva, hiszen teljességgel a feliratkozóra van bízva, hogy mit ad meg. Nem tisztem, nem kötelességem ellenőrizni, hogy a megadott adatok valósak-e. Viszont innentől kezdve az adatvédelmi törvénynek is meg kell felelni maradéktalanul, hiszen ezek már SZEMÉLYES ADATOK! Eddig ilyen nem volt, mert egy nicknév, meg egy e-mail cím még nem minősült személyes adatnak. De sebaj, az összes magyar vállalkozás dugig van tömve fölös pénzzel, főleg, hogy már válságstábolnak a nagykutyák, hát mit jelent már egy plusz alkalmazott, aki kezeli a feliratkozókat és osztályozza is? (Költői kérdés.)

Ugyanis egy olyan kérdést is meg kell válaszoltatni a feliratkozóval, hogy vajon önszántából iratkozott-e fel, vagy valaki netán az ő nevében feliratkozott, vagy egy erre alkalmas, automata rendszerrel esetleg meghívta? (Ha már kezd magyartalanná válni az írásom, akkor bocsi.)

Tehát, következő kérdés, amit fel kell tenni:

Önszántadból iratkozol fel?

Ezt, mint említettem, azért találták ki, hogy nehogy valaki feliratkoztasson, a tudtod nélkül, még csak jószándékból sem! Ami jogos végül is, bár a tapasztalat azt mutatja, hogy azok a magyar cégek, akik éltek valaha az ismerősöknek való ajánlás lehetőségével, azok sem halmozódtak el hirtelen feliratkozókkal, merthogy ilyenkor általában mindenki a többi e-mail címét szokta megadni ajánlásként, kamu névvel, csak, hogy hozzájusson egy plusz tanulmányhoz. Úgyhogy ilyen lehetőségeknél a listán szereplő e-mail címek gyarapodnak, de a hús-vér feliratkozók száma nem. Na, erről ennyit, automata ajánlás kiiktatva.

Harmadik, amit mindenképp meg kell kérdezned egy TERMÉSZETES SZEMÉLY feliratkozótól:

Hozzájárulsz, hogy hasonló témájú, vagy marketing célzatú leveleket küldjünk a későbbiekben?

Ha erre nem a válasz, akkor az ingyenélő, infóletöltő júzereket egy gombnyomással lehet is törölni az adatbázisból (amint megkapta azt, amiért feliratkozott), ugyanis neki a továbbiakban SEMMIT nem küldhetsz jóformán.

Ugyanis minden e-mail közvetve, vagy közvetlenül reklámnak minősül. Csak és kizárólag a nevedet és a céges weblapod url-jét jelenítheted meg a levelekben, amiket úgymond kéretlenül küldesz, merthogy, ha a cég nevét is kiírod, az már közvetett reklámozásnak, márkaépítésnek minősülhet, ezt márpedig TILOS!

Viszont, van egy kis bökkenő: ezek a szigorú előírások csak és kizárólag a TERMÉSZETES SZEMÉLY feliratkozókra vonatkoznak.

Az egy dolog, hogy a földön minden ember természetes személy, de most ebbe ne menjünk bele, mert a magyar természtes személyek különlegesek. Mert van olyan, mikor Gizike titkárnő, az irodába szeretne új tintapatront beszerezni, és mondjuk beregisztrál egy webáruházba. Na, neki innentől kezdve rohadásig lehet küldeni a reklámot, de csak azért, mert Gizike, a feliratkozásnál bejelöli, hogy ő NEM TERMÉSZETES SZEMÉLY, hanem egy céget képvisel.

Ezt én úgy oldottam meg, (egyelőre) hogy az e-mail cím és a név megadása kötelező a feliratkozásoknál. A lakcím, és a két eldöntendő kérdés pedig (önszántából iratkozott-e fel, illetve beleegyezik-e további levelek küldésébe) opcionális, és csak a természetes személyeknek kell kitölteniük. Velük ezek után úgy bánunk, mint a hímes tojással.

Viszont, a feliratkozók értelmi képességét értékelem akkorára, hogy ha természtes személyként is úgy iratkozik fel, mint céges képviselő, akkor az már az ő döntése. Természtesen a törvényeknek megfelelően fogok eljárni, a megadott adatok alapján.

Tehát a feliratkozóm dönti el, hogy ő természetes személy-e, vagy sem.

Én ismerem a törvényt, feltételezem, hogy ő is. Talán nem teszik kötelezővé, hogy addig faggassak egy céges képviselettel feliratkozót, amíg be nem vallja, hogy ő bizony mégiscsak egy természtes személy. (cinizmus OFF)

Biztos még ebbe is bele lehet kötni, de azt hiszem, muszáj elindulni valahol. Közben melegen ajánlom az okosoknak, hogy hozzanak egy élhető döntést a visszcsinálásról, ugyanis egy dolgot most borítékolok:

Totálisan meg fognak szűnni az ingyenes információk. Ha 20 forintot is, de el fognak kérni a szolgáltatók a cikkek, hírlevelek olvasásáért, de ezzel legalább átlépik ezt a nyavajás törvénymizériát, és azon túl a látogatókkal úgy bánhatnak, mint vevőkkel. Kész.

Azt is borítékolom, hogy ennek következtében a szabadon fellelhető információk egyre silányabbak és falsabbak lesznek. De erről majd ráérünk akkor értekezni...

 Ja, és akkor lássuk a feliratkoztató form kódját, felajánlom népgazdasági hasznosításra:

<input type="hidden" name="account" value="xxx"> 
 
  <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="4">
   <tr>
    <td align="right" width="49%"><b>Név:</b></td>
    <td width="10%">
     <input type="text" name="name" size="25" maxlength="40" >
    </td>
    <td width="40%" id="validatenamemess" align="left" style="color : red; white-space: nowrap; font-weight : bold;">*</td>
   </tr>
   <tr>
    <td align="right" width="49%"><b>E-mail:</b></td>
    <td width="10%">
     <input type="text" name="email" size="25" maxlength="40" >
    </td>
    <td width="40%" id="validateemailmess" align="left" style="color : red; white-space: nowrap; font-weight : bold;">*</td>
   </tr>
 <tr>
  <td align="right" width="50%"><b>Lakcímed:</b></td>
   <td width="50%" colspan="2">
      <input type="text" name="dp112" size="25" maxlength="40">
 
  </td>
 </tr>
 <tr>
  <td align="right" width="50%"><b>Saját döntésed alapján iratkozol fel?</b></td>
   <td width="50%" colspan="2">
      <input type="text" name="dp113" size="25" maxlength="40">
 
  </td>
 </tr>
 <tr>
  <td align="right" width="50%"><b>Beleegyezel, hogy marketing célú leveleket is küldjünk?</b></td>
   <td width="50%" colspan="2">
      <input type="text" name="dp114" size="25" maxlength="40">
 
  </td>
 </tr>
 <tr>
   <td align="center" colspan="3"> <input type="submit" value="Feliratkozom az értesítőre"></td>
 </tr>
 </table>
</form>
         
<!-- End form -->
 

Magyarázószöveg a közönségnek:

Ha természetes személyként iratkozol fel, akkor kérlek töltsd ki a lakcím mezőt és írd be, hogy önszántadból iratkozol fel!

Ha vállalkozóként, vagy cég képviselőjeként iratkozol fel, akkor csak a csillaggal jelölt mezőket kell kitöltened.
Erre a fura feliratkozásra a 2008. szeptember 1-én megváltozott Gazdasági reklámtörvény és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggõ szolgáltatásokról szóló törvénymódosítások miatt van szükség.
Bármilyen módon iratkozol is fel, a tanfolyam teljesen INGYENES, de a hatályos törvényeknek csak így tudnak megfelelni az online cégek.

Ui.: Természetesen az általad megadott adatokat az adatvédelmi törvényeknek megfelelően kezeljük, és leiratkozás esetén azonnal töröljük! Harmadik fél részére nem szolgáltatjuk ki, semmi szín alatt.

100 gyakorlati tipp leendő és kezdő vállalkozónőknek, hogy vállalkozásod valóban sikeres legyen!>>

Címkék: marketing online eszköz törvényes form feliratkoztató

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletasszony.blog.hu/api/trackback/id/tr26720063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása