Minden dicsekvés nélkül

 2008.11.10. 10:32

Ha  online üzleted van, akkor óhatatlan, hogy néha szembesülsz a rólad kialakult negatív véleményekkel is.

Ez teljesen természetes. Ha jól csinálod a dolgodat, őszinte vagy, odafigyelsz a célcsoportod gondolataira, problémáira, akkor a vélemények túlnyomó részt pozitívak lesznek, és ez akkor is igaz, ha semmiféle visszajelzést nem kapsz.

Bízhatsz abban, hogy amit adsz, azt kapod vissza. Ezért is érdemes adni, adni, adni.

A vak asszony visszanéz

Viszont nem kerülheted meg azt a részét az online üzletnek, hogy egészen biztosan vannak olyanok, akik szkeptikusak, nem tetszel nekik, és ezt nem is rejtik véka alá.

Velük úgymond foglalkozni nem kell, mert a negatív vélemény nem belőled ered, hanem belőlük, viszont rajtuk változtatni nem tudsz.

Nem azt mondom, hogy észre se vedd a beszólásokat, fújolásokat, mert észre kell venned, és mérlegelned kell, hogy ez most komoly reklamáció, vagy pedig valakinek rossz napja van.

De nem kell ez miatt görcsölni. Vannak, lesznek ilyenek, az a szép, ha magad mellé állítod őket, szép lassan. Ehhez kell némi inteligens trükközés és álhatatosság, de nem kötelező feladat. Ha nem foglalkozol velük, az is jó, és ha végül őket is meghódítod, az is jó. Döntsd el, mi fér bele az idődbe és energiaszintedbe.

Viszont, amiről most beszélni akarok, az nem a mindent csípőből elutasító nézőközönség, és nem is a konkrét reklamációk területe.

Amiről most beszélek, az egy rejtett dolog, viszont kötelező, hogy ezzel foglalkozz.

Szeretnek Téged, de...

Már utaltam rá, hogy a látogatóid többsége szeret Téged, szereti az oldaladat, szeret nálad olvasgatni, nézelődni, beszélgetni. Mégsem vásárol mindegyikük.

Ennek rengeteg oka lehet, és hidd el, ha megkérdeznéd őket, akkor olyan válaszaik lennének a "Miért nem vásároltál még eddig?" kérdésre, hogy tátva maradna a szád, és kihullana tőle a hajad. Mert ezekre Te nem gondolsz. Ezeket a gátló tényezőket Te nem érzékeled, hiszen mindent tudsz a saját üzletedről, tudod mit és miért csinálsz.

De a látogatóid nemvásárlásának oka van, és ezekről az okokról tudnod kell, még akkor is, ha hajmeresztőek.

Ezt a jelenséget kifogáskezelésnek nevezzük, és csodálatosan működik.

Gondolj bele: végigmész egy laikus szemével az oldaladon, az üzleti modelleden, a kommunikációdon, és úgy csinálsz, mintha semmit nem tudnál a háttérről. Az is jó, ha megkérsz erre valakit, egy ismerőst, vagy családtagot.

Megkéred, hogy írja fel mindazokat a kételyeket, amik eszébe jutnak, és általában így kezdődnek: "Áááá, biztos..."

Konkrétan?

"Áááá, biztos csak az email címemet akarják megszerezni, hogy aztán jól megbombázzanak hírlevelekkel meg akciókkal!"

"Áááá, biztos nem is olyan hasznos a termék, különben is, egy könyv ebben a témában sokkal olcsóbb a könyvesboltban."

Ismerős? Neked hányszor jutott eszedbe egy bármilyen oldalon, ami nem a Tiéd, hogy "Ááá, biztos..."?

Biztos, hogy sokszor:)

Csodafegyver offenzíva

Hogy mi ebben a csodálatos? Nem a kifogások tömkelege, az biztos. Hanem az, amikor ezeket sorra veszed, és reagálsz rájuk!

Ha egy ilyet olvas a vevőjelölted, el lesz ájulva attól, hogy Te milyen nyíltan beszélsz a rejtett gondolatokról. Örülni fog, hogy végre talált valakit, aki nem agyonhallgatja a kifogásokat, hanem nyíltan felvállalja, ezzel ki is húzva a dolog méregfogát.

Nem foghatod minden látogatód kezét, és nem duruzsolhatsz a fülébe, de általánosságban megteheted mindenkivel.

Ne félj kezelni a kifogásokat, mert a kifogások jó barátok! Ha ismered őket:)

Egy konkrét példa, én hogyan kezelem a kifogásokat: RizsaNélkül.hu kifogáskezelés.

Nem kell dicsekedni, nem kell fényezni a terméket, csak őszintén kell válaszolni a felmerült kérdésekre, és a vevőid fejével kell gondolkodni. Ha még nem megy, nehogy feladd! Ennek mennie kell! Tanuld meg, lesd el tőlem, és sose félj: az őszinteség sokkal kifizetődőbb, mint az elhallgatás.

100 gyakorlati tipp leendő és kezdő vállalkozónőknek, hogy vállalkozásod valóban sikeres legyen!>>

Címkék: üzlet online vállalkozás cégvezetés kifogáskezelés

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletasszony.blog.hu/api/trackback/id/tr46760012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása