Azzal kezdeném, hogy már mások is írnak a konferenciáról, persze sokaknak pozitív véleménye van (ha nincs viszonyítási alapjuk, akkor el is hiszem...).
Viszont kaptam egy hírlevelet, amiben van egy statisztika, amit PJA, úgy emlékszem, hogy az ebédszünet után osztott meg velünk Az említett hírlevélből idemásolom a statisztikát, és a rá vonatkozó részt:
Nagyhatalom vagyunk?
A résztvevők számáról pár érdekes adat: a nemrégiben St.Louisban lezajlott marketing-csúcstalálkozón valamivel több, mint 900 résztvevő volt, a MarketingTortára nagyjából 350-en jöttek el.
Tehát itthon, a mi kis hazánkban minden 28.571.-ik lakos áldozott néhány tízezer forintot arra, hogy elmenjen tanulni a legújabb marketing trendekről. Ez nem rossz!
A természetüknél fogva nagy arcú amerikaiaknak csak minden 333.333.-dik lakost sikerült bevinni saját rendezvényükre. Ha a kinti szakik hozni akarták volna azt a szintet, amit mi itthon produkáltunk, akkor - az országok lakosságát figyelembe véve - kb. 10.500 jegyet kellett volna eladniuk...
Most veszek egy nagy levegőt, és nem szentségelek eme nyilvánvaló csúsztatás láttán (nem a hírlevélíró csúsztat, hanem PJA, akitől ezt szedte.)
Az ominózus St. Louis-i konferencia, amire a nagyarcú amerikaik CSAK minden 333.333.-dik lakost tudták becsábítani, az egy 5 napos, méregdrága konferencia volt.
A PJA által számolt magyar arány igazság szerint 5ször rosszabb, mint az amerikai.
Csak azt nem értem: ennyire nyilvánvaló baromságokat kell előcitálni ahhoz, hogy 350 embernek vélhetően megnövekedjen az önbizalma?
Ez a kis számolás nagyságrendekkel rontotta a Marketingtorta megítélését. Én kérek elnézést!...
Tehát, az ebéd utáni folytatás: PJA felkonferálta a meglepetés előadót, Mister X. -et.
Itt már meg kell jegyeznem, hogy egyszerűen brutális volt ez a rengeteg férfi előadó, sehol egy nő! Ezen változtatni fogunk, a következő hasonló konferencia (ekkora volumenben) egyenlő lesz a nemi arányokat tekintve!
Szóval, jött PJA. Első pillanatban húztam a számat, hogy jajj, neee, de engem is meglepett, hogy tetszett az előadása. Ugyanis egy számomra pont aktuális témát boncolgatott: a fehérgalléros munkatárs teljesítményének mérését.
Ez az előadás azért volt jó, mert a szakterületének csak egy kis részét érintette. Goldmann Dávid is jól csinálta, hogy erre utazott, csak ugye tudjuk, hogy a stílusával kicsit hazavágta az egészet.
Elég sokat jegyzeteltem, de ami a lényeg - és PJA-t ebből a szempontból becsülöm -, hogy tök jól összeállt a fejemben a kép ebben a témában. Ez már nem az első eset vele kapcsolatban, úgyhogy ezt az előadását jónak értékelem, azt viszont nem az én tisztem eldönteni, hogy a többi 349 résztvevőnek mennyire feküdt ez a téma. Persze ez az infó is az ingyenes kategóriába tartozott, viszont már rég jártam az oldalán, és nem ismertem ezt az anyagát. Összességében tetszett.
Ahogy Langmár Zsuzsa, a Sikeresmama.hu tulajdonosa írta a kommentek között, nálam is anno Tonk Emil neve döntötte el, hogy elmegyek a konferenciára.
Még sosem láttam Emilt, de a hangját többször is hallottam, és kávézás közben láttam is egy pillanatra: azonnal felismertem. Egy tünemény :) (Bocs, női blogon vagyunk :))
Emil fejből nyomta! Se kivetítő, se technika ördöge, se semmi. És igen, az ellenállhatatlan ajánlata is elmaradt. Hála az égnek!
Amiről beszélt, azt lehet, hogy másképp értelmeztem, mint mások, az előadás címe az volt, hogy: a kommunikáció forradalma.
Mivel pár éve tudatában vagyunk már az internet előnyeinek, üzletépítési szempontból is, Emil pont, hogy hátulról jött. Arra hívta fel a figyelmet, hogy az online üzlet igazán csak akkor lehet sikeres, ha személyes kontaktus is van.
Tény és való, ha naponta 150-en látogatnának el a boltunkba, biztos, hogy nem 10% lenne a vevőkonverzió, hanem a sokszorosa. A személyes eladásnak, a fizikai találkozásnak nincs párja.
Ha jók vagyunk a szeren, akkor viszont ezt online felületen szuperül tudjuk modellezni. Az tény és való, hogy mióta előjöttem a béna kis videóimmal, a közönség hallhatja itt-ott a hangomat (és a telefonban felismerik :)), meg a képem is előkerült, azóta sokkal bensőségesebb viszonyt ápolok az olvasóimmal. Sőt, még az ellenséges megmozdulókat is jobban a helyükön tudom kezelni, mint mikor a sötétségbe burkolózva osztottam az észt. :)
Emil viccekkel tarkította az előadását, ha jól tudom, ez nála megszokott, jókat nevettünk.
Az előadása utolsó harmadát viszont elkezdtem már unni, de ezt a fáradtságnak tudtam be, mert egyébként nagyon érdekelt, amit mondott.
Ezek után következett Weiser István, a webvizio.hu tulajdonosa. Hallhattuk a "frappáns" feliratkoztató szövegét, a sztorijaira már nem is emlékszem, csak azt tudom, hogy voltak. A hírlevelüket kapom, és nagy szívfájdalmam, hogy nem lehet róla leiratkozni. Nincs benne egy kattintásos leiratkozó link, és ez a szememben vörös posztó ám.
Az előadásának címe: bizalomépítés videóüzenettel. Jó, hát ez biztos mondott egyesek számára újat is, de a mellettem ülő Zsuzsi szerint - aki szintén otthon van videóüzenetek témában - Weiser úr igencsak erőlködött, hogy egyetlen használható infót se adjon át.
Csak a rizsa!
Ekkor már fontolgattuk a felállást. Az előadása közben volt egy olyan mondata, hogy: "érdemes megfontolni, hogy egy színészt küldjünk magunk helyett", amire többen rávágták, hogy: "te is megfontolhattad volna" :)
Ezek után jött Pilát Gábor, akire szintén kíváncsi voltam, és ha jól belegondolok, nem ő volt a hibás, hogy csalódtam. Amikor elhangzott a szájából a "kiáramoltatás" szó, akkor a homlokomra csaptam, és tudtam, ő az, akinek a hírleveléről már réges-rég leiratkoztam. Nem akarom a hírnevét kisebbíteni, a szakterületén biztos elévülhetetlen érdemei vannak, mégis, olyan kevés infót adott át, hogy PJA szakított az egész napos hagyománnyal, és elkezdte kérdezgetni Pilát Gábort. Így sem jött ki belőle több infó, úgyhogy le is léptették. Na, így került a helyére szépen a napi ütemterv, amivel ugyebár jócskán csúszásban voltunk.
Kávészünet következett, ami alatt már azt beszélgettük, hogy hazamenjünk-e, vagy mi legyen.
Isteni szerencse, hogy maradtunk!
Visszaérve a helyünkre, egyszer csak azt láttuk, hogy egy fiatal, nagyon furcsán beszélő és gesztikuláló úriember már bele is csapott a lecsóba. Ő volt Kaizer Gábor, akinek az előadása a legtöbbet adta azon a napon, mert úgy felvillanyozott, hogy magam is meglepődtem. Bemutatott pár saját gerillamarketing kampányt, amit csak azért nem tapsoltunk meg állva, mert döbbenten ültünk a helyünkön, hogy jééézus mária, micsoda agy kell ehhez!
Kaizer Gáborról azt érdemes tudni, hogy az ügyfeleit sorra kijuttatja az Index.hu címlapra (nem a blogok közé, tévedés ne essen), és eléri, hogy több médiában is beszéljenek az esetről, megnevezve a céget, weblapot, tehát jobb bármilyen PR cikknél. Ezekben az esetekben spontán írnak az újságok, és mozdulnak meg a tévécsatornák. Mígnem a végén ki nem derül, hogy "csak" egy jól sikerült gerillamarketing akció van a háttérben, ekkor esetleg még egyszer felkapják az ügyet :).
Nem tagadom, ezt bevettem a közeljövő tevékenységei közé: gerillamarketingre ráfeküdni.
Többek nevében mondom: Köszönjük szépen, Kaizer Gábor!
Csak Gábor előadásán múlt, hogy ottmaradtunk Nicholas Viktoron. Mit ne mondjak, szenvedtünk.
Viktor nemes egyszerűséggel közölte, hogy az évszázad infóbiznisze az előfizetéses infótermék.
Többen fújoltak körülöttünk,amit ő nem hallott, mert mi a fapados részlegen voltunk, a VIP-sok premier plánban kapták az évszázad üzleti modelljét. Nekünk volt lehetőségünk morgolódni :).
Talán még meg is mozgatta volna a fantáziámat a téma, ha már nem csinálnám magam is, és nem lennék vele tisztában, hogy azért ez ennyire nem egyszerű, hogy egy fél órás előadás keretében (20 perces felvezetéssel, és rossz előadóval) ezt be lehessen mutatni. Illetőleg, ha nem lennék tudatában annak, hogy mindezeket az infókat szerintem Wolf Gábor 2008-as GT konferenciájáról "nyúlta".
Jövőre a kiscsoportos coaching lesz az évszázad biznisze, azután pedig a konferenciaszervezés, ezt most borítékolom. Van még bőr Wolf Gábor üzleti modelljén, csak tessék, csak tessék!
A végén Vida Ági megnyert egy 1 millió forintos bannerhelyet a donna.hu-n, úgyhogy végül is szépen zárult az este :).
Tanulságok:
1.) Ennyi pasi előadó egy rakáson már ridegebb, mint egy fiúkollégium.
Ez a szervező hibája szerintem, erre a 21. században már illik odafigyelni, hogy a nemek aránya legyen megfelelő (fele-fele). Nicholas Viktor vagy Goldmann Dávid helyett bárki lehetett volna ott, bármilyen női online marketinges! Ráadásul N. V. még duplázott is, szerintem őt szánták sztárelőadónak. Ha ez így van, akkor rosszabb a helyzet, mint elsőre látszik. A nyomába se léphez egy Schingloff Sándornak, vagy Wolf Gábornak.
2.) Pozícionálás hiánya.
Ez a konferencia nem volt pozícionálva. Naná, hogy kíváncsiak vagyunk a marketing trendekre, és kíváncsiak vagyunk a nagykutyákra (mégha csak magukról kiáltják is ki, hogy nagykutyák). A partnereken keresztüli promónak ez a hátulütője: az is odakeveredik, akinek nem kéne. Így kerültem én is oda. Ajánlották. Legközelebb erre odafigyelek (saját partnerek), illetve a hasonló rendezvényeknél, csak akkor fogok jelentkezni, ha szinte kiolvasom a nevemet a pozícionálásukból.
Kérem, ez ügyben is tessék tanulni Wolf Gábortól, ne csak a kényelmes dolgokat!
3.) Ilyet mi is tudunk csinálni, majd figyeljetek jövő novemberben! :)
100 gyakorlati tipp leendő és kezdő vállalkozónőknek, hogy vállalkozásod valóban sikeres legyen!>>