Próbálom nem belevinni az érzelmeimet, és maximálisan tárgyilagos maradni, de nehéz.
Úgy összességében azt kell, hogy mondjam, hogy egész jó feliratkoztató szövegeket hallhattunk az előadóktól. Csepegtettek némi infót, majd előálltak az alaptermékük ellenállhatatlan ajánlatával.
Pongor Juhász Attila volt a moderátor, (továbbiakban PJA), aki azzal kezdte, hogy épp most ért haza egy St. Louis-i konferenciáról, és mutat pár fotót.
Nekem és a velem lévőknek borzasztó dejavu érzésünk támadt, hiszen ilyen dolgokkal Wolf Gábor szokott kedveskedni az olvasóinak, konkrétan erről a St. Louis-i konferenciáról is.
Az a rossz érzésem támadt, hogy PJA lassan-lassan átveszi Wolf Gábor szerepét. Az, ahogy a felvezető végén hozzáfűzte, hogy "Csináld is", na azon már döbbenten bámultunk.
Mutatott pár képet az amerikai marketingesek ötleteiről, és csináljuk? Aha, biztos, hogy én csinálok is ebből pár dolgot, de voltak ott még rajtam kívül legalább 300-an, akiknek nagy átlagban a nagy semmi jött át.
Na, de haladjunk.
Első előadó Nicholas Viktor volt, aki csodálatos előadást tartott a meggyozes.com oldala sales-szövegéből.
Azt mondják a nagyok, hogy ha egy sztorival indítasz egy prezentációt, akkor tuti megszerzed a figyelmet. Erre tegnap annyira figyelt mindenki, hogy egy idő után masszív hányingerem lett a sztoriktól. Nem azért, mert látszott, hogy egy sablon alapján haladnak, hanem azért, mert némelyik sztori borzasztó!
Nicholas Viktor ágyból kikelős, csipakitörlős, azonnal géphez ülős története, hallgatva még csak-csak elment, de vizuális élményként már sokkoló. Eljátszotta!
Bevallottan nem egy karizmatikus megjelenésű valaki az offline életben, nos, akkor nem értem, miért van mégis erőltetve ez a megjelenés! (Ráadásul kétszer, de erről majd később.)
Tehát, hallhattuk a fejből felmondott sales-szöveget, az égvilágon egyetlen új információt sem tartalmazva.
Belegondoltam, hogy ha én tartanék egy fél-háromnegyed órás előadást, vajon a blogértesítős feliratkoztató szövegemet mondanám el? Vagy a vírusvédelmi tanfolyamom sales-szövegét?
Fenét. Egy ingyenes konferencián SEM, nem még egy fizetősön.
N. Viktor előadásának végén megkaptuk a beígért ellenállhatatlan ajánlatot a meggyozes.com-on értékesített termékére, kaptunk erről szóróanyagot is (ami egész jól nézett ki, de még erre is visszatérek), de masszívan ellenálltunk.
Bennfentes infók alapján tudtuk, hogy a következő előadó, Goldmann Dávid számítógépe beadta a kulcsot (ugye, ugye! egy MAC sem hallhatatlan), így nem lepődtünk meg, hogy egy kis technikai molyolás következett.
Ekkor már durva csúszásban voltunk. Egy 11-12 előadós konferencián 1-2 percek is dominóelvet indítanak el, és bár erre tudomásom szerint próbáltak oda figyelni, de kevés sikerrel.
Tehát, jött Goldmann Dávid, aki a termékbevezetésről, illetve más néven az eseménymarketingről beszélt.
Ez az előadás jó volt. Illetve jó lett volna, ha kicsit lendületesebb, mindezt írom azért, mert tudom, nem ez volt Dávid első előadása.
Megértem, hogy nyegle, meg laza, és ez hozzá tartozik az imidzshez, de az, hogy magasról sz.rt a közönsége időbeosztására, az kissé durván sült el. Mikor jelezték neki, hogy már bőven lejárt az idő, akkor kiszólt mellékesen, hogy "A második előadó vagyok, én még csúszhatok!".
Persze, lehet csúszni, ha brilliáns az előadás. De ha nem az, akkor inkább tartsuk be az időkorlátokat. Mindent összevetve, ha nagyon jóindulatú vagyok, akkor Dávid előadása gondolatébresztő volt. Szomorú, hogy semmi kedvem beszélni az előadásáról, csak a hibákról.
Ezek után jött egy üdítően rövid előadás, a webes nyereményjáték trendekről. A webnyeremeny.hu oldal tulajdonosa, egy aranyos fiatal úriember, Galambos Dániel tartotta. Kiderült, hogy milyen nyereményeket szeretnek manapság az internetezők, (pénz, pénz, pénz); illetve, hogy milyen fajta nyereményjátékot ne alkalmazzunk (fotós-szavazós, a visszaélések miatt); és néhány alapszabályra is felhívta a figyelmünket: egyszerűek legyenek a szabályok, a nyerteslistát tegyük közzé, gyorsan adjuk át az ajándékot, stb.
Ebből az előadásból az úgynevezett kollekció-nyeremény mozgatta meg a fantáziámat. Ezek azok a típusú tárgyak, amik kimondottan köthetőek a márkához, és gyűjthetőek! Na, ezen majd el fogok gondolkodni:)
Ekkor egy rövid kávészünet következett. A konferencia egyébként profin volt szervezve, ehhez gratulálok a szervezőknek, nem tudom, arra mennyi ráhatásuk lehetett volna, hogy egyes önfejű előadók tartsák az ütemet...
Ekkora tömegnél, mint kiderül, a szüneteket kicsit szűkre szabták, erre majd oda lehet figyelni legközelebb.
A kávé és az üdítő finom volt! :)
Szünet után Zajdó Csaba, a webshopexperts.hu oldal tulajdonosa következett. Csaba nagyon jól előadott, Ő tényleg előadott. Látszott, hogy készült, sőt, izgult is, ezt becsültük benne.
A témája nem mondott újat számomra. Jó pár hónapja feliratkozója vagyok, ismerem az ingyenes anyagaikat, vevőjük nem leszek, ezt őszintén megmondom, mert nem lesz webshopom az elkövetkezendő 2-3 évben, az biztos. (Ezennel megígérem, hogy le fogok iratkozni, nem rabolom az energiájukat.)
Viszont, az biztos,hogy aki nem ismeri az oldalukat, aki nem olvassa a hírlevelüket, azok számára hasznos lehetett az előadás, mert a vevőkről sosem lehet eleget tudni. Természetesen érdemes az általános információkat Csabához hasonló szakemberektől beszerezni, majd sok-sok munkával kiismerni a saját kis célcsoportunkat.
A webshopexperts.hu szóróanyagai üdítően igényesek voltak, dícséretes!
Csaba egy infótermék ellenállhatatlan ajánlatát kínálta a résztvevőknek, amit csak helyeselni tudok, hiszen egyébként a fő termékeik kimondottan magasárasak. Egy igényes webshoptulajdonosnak mindenképp ajánlatos az infótermékükkel kezdeni, mert az csak befektetés.
Tudtommal Csaba előadását sokan dicsérték.
A következő előadó a telemarketing előnyeit ecsetelte számunkra. Egy lendületes fiatalember, Balogh Ádám vezetett be minket a telemarketing rejtelmeibe, természetesen sztorival indítva. (na ekkor kezdtem érezni, hogy naneeee, elég már a gagyi sztorikból, de ez személyes problémám:))
Az előadása több szálon is megmozgatta az agyamat. Egyrészt abban a tekintetben, hogy vajon milyen lenne az üzletem, ha értékesítőkkel dolgoznék? És vajon akkor milyen lenne, ha telefonos értékesítőkkel dolgoznék?
Már nem igazán érint, mert úgy igazából már nem értékesítek vírusirtókat, de belegondolni jó volt.
Egy cégvezetőnek ez kell: indítson el bennem egy gondolatfolyamot, adjon egy nézőpontot az előadás, és az csak külön jó, ha azt gyorsan rövidre tudom zárni.
Nem csak akkor jó egy előadás, ha napokig agyalok utána, hanem akkor is, ha megmutat egy számomra addig ismeretlen területet, amit akár ott és akkor el is vethetek azonnal.
Most már tudom, hogy telemarketinges területen nem nagyon fogunk bővülni a következő 1-2 évben, tehát számomra ez az előadás hasznosnak ítéltetett. És az előadó is jó volt!
Kaptam például ilyen instrukciót, hogy egy telefonos munkatársat nem szabad 8 órában dolgoztatni, mert iszonyú fárasztó munka. Ezért inkább 4-6 órában javasolják alkalmazni a telemarketingeseket. Soha nem jutott volna eszembe magamtól! Úgyhogy hajrá Balogh Ádám, ez jó volt!
Na, ezek után jött Huszics György, akiről nem tudom, mivel foglalkozik, viszont az előadását szerettem. (Bocs, hogy nem tudom megreklámozni az oldalát, viszont azt kikerestem, hogy a Crane International ügyvezető igazgatója). Az előadása a vevőről szólt.
Számomra a vevő nem csak azért fontos, mert ő hozza a pénzt, hanem azért is, mert a maximalizmusom és profizmusom és egyébként is a jellemem alapján, nagyon szeretem a vevőimet jól kiszolgálni, jó termékekkel.
György ehhez adott némi támpontot. Négy csoportba sorolta a vevőket:
alacsony áron vásárol, keveset
alacsony áron vásárol, sokat
magas áron vásárol, keveset
magas áron vásárol, sokat.
Ez nagyon megmaradt bennem, mert én eddig leginkább kettő, maximum három csoportba soroltam a vevőket.
György a törzsvásárlói rendszerekről is beszélt, és ez pont aktuális a számomra. Nem találtam erre vonatkozó hasznos infót a neten eddig, és csak azt láttam, amit mások is csinálnak: vásárolj 10-szer, és utána kapsz 10% kedvezményt. Óóóó, rohanok vásárolni azért a francos 10%-ért, mi?!
György mutatott egy sokkal ütősebbet, egy kínai vendéglő példáját. Ott a törzsvásárlók fogyasztását írják 12 alkalommal, és a 13-nál az addigi fogyasztás átlagában ingyen ehet.
Na ez már valami! Hazaérvén egyből felvázoltam a férjemnek, hogy valami hasonlót kell meglépnünk a boltban, a kereskedelmi részen is, és a szerviz részlegben is.
Aztán még egy jó ötlet volt ebben: a törzskártyákat lehet a weben is összesíteni (a vevők szeretik ezt nézegetni a honlapunkon), és blokként is funkcionálhat a kártya, hiszen mi minden adatot vezetünk róluk!
Ha kellett már visszavinned valamit, bármilyen üzletbe, akkor tudod, hogy egy minimum egy pillanatra elönt az ideg, hogy vajon meg van-e még a blokk!
Micsoda stresszmentesítő eszköz ez a vevők számára!
Körüljárom, hogy mik a megvalósítás folyományai, és be fogom vezetni a boltban.
De ezzel még nem volt vége Huszics György előadásának!
Mert kitért még az online vevőbevonás előnyeire is. Például arra, hogy a márkahűséget úgy is el lehet érni, hogy ha a vevőket teljesen bevonjuk például a fejlesztésbe, és erre az egyik legegyszerűbb módszer az, hogy ha a neten tesszük meg.
Márpedig, ha úgy érzi, hogy részt vett mondjuk a bolt termékpalettájának alakításában, akkor tuti, hogy nem fog átmenni a másik városba, számítógépet venni (hogy csak a saját példánknál maradjak).
Ennek az érzelmi kötődésnek a kialakítását nagyon fontosnak tartom, és azzal, hogy önmagamat viszem bele mindenbe, teszek is ezért. De vannak ennek még szofisztikáltabb módszerei, ezekre nagyon oda fogok figyelni a jövőben.
Köszönjük Huszics György, ez nagyon jó volt! (Mármint nekem :))
Ebéd szünet után folytatjuk! :)
(Egy következő bejegyzésben)
100 gyakorlati tipp leendő és kezdő vállalkozónőknek, hogy vállalkozásod valóban sikeres legyen!>>