Alig telt el pár nap a legális feliratkoztató form beizzítása óta és máris felül kell bírálnom, saját fennhatóságom alatt legalábbis.
A múltkor bemutattam, hogy hogyan néz ki a mostani törvényeknek megfelelő feliratkoztató form:
- természetes személyektől külön beleegyezést kér a marketing célzatú levelekre,
- plusz nyilatkozatot kér (akár csak egy pipa, vagy egy igen formájában) arra nézve, hogy kimondottan szeretne feliratkozni a listára, vagyis nem megvásároltam a címét, és nem is más ajánlotta neki a feliratkozást. Saját lábán jött, saját lábán megy.
- Bónuszként a természetes személyektől bekérjük még a lakcímüket is, mert ez kötelező.
- Viszont jó hír volt már a múltkor is, hogy mindezek a durva előírások nem vonatkoznak a NEM természetes személyekre, vagyis a cégük/vállalkozásuk képviseletében internetező feliratkozókra.
A szép ebben az, hogy ha én ismerem a törvényt, elvárom, hogy más is ismerje (ezért is nem titkolom itt sem az információkat), vagyis a látogatóm dönti el, hogy ő természetes személyként, védett állapotban kíván-e feliratkozni, vagy pedig "képviselőként" szeretne minden infóhoz hozzájutni.
Ma megvilágosodtam. Megszületett az első NEM válasz a "Hozzájárulsz, hogy marketing célzatú leveleket is küldjünk?" kérdésre.
Na már most: azon túl, hogy blogot írok, kimondottan üzleti blogot írok (ahova feliratkoznak az olvasók). A feliratkozás mellé kapásból egy leleplező jellegű tanulmányt kapnak, a mások által elhallgatott információkról.
Minden blogbejegyzésem, túl a segíteni való akaráson, az üzletemet IS építi. Akár eladok valamit, akár nem, a blogom az üzletem érdekeit szolgálja, szorosan a látogatók érdekei után következve.
Természetesen vannak blogok, ahol ez nem így van, sőt, az én blogomhoz hasonló blogok az elenyészően ritkák a hagyományos blogokhoz képest.
Viszont az új gazdasági reklámtörvény és az elektronikus kereskedelem és információs társadalomra vonatkozó törvény szerint az is reklám, amikor csak brandet építesz. Vagyis a céged hírnevét növeled azzal, hogy egy csomó információt adsz át az olvasóknak. Viszont a természetes személyeket ettől is védeni szeretné a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény. És védi is! Van ennek egy hátulütője is:
Innentől kezdve sorry, bocsánat, pardon, de nem küldhetek olyan olvasóknak leveleket, akik nem járulnak hozzá a marketinglevelekhez.
Ugyanis szinte minden, amit a cégem nevében küldök, annak köze van a marketinghez. Mivel ezzel az eszközzel - blog - ápolom a kapcsolatokat, ezzel kommunikálok. Nem a tévében reklámozok, nem óriásplakáton nyomom az imázsreklámot, hanem így, online vállalkozó módra, blogon.
Úgyhogy az én blogomon nem lesz olyan kérdés, hogy "Hozzájárulsz, hogy marketing célzatú leveleket küldjünk?", mert inkább kiírom nagy piros betűkkel, hogy NE IRATKOZZ FEL, mert itt minden levél marketing célzatú...
Én továbbra is szeretném kiírni a cégem nevét, továbbra is jó ötleteim vannak a felhasználók problémáinak megoldására, továbbra is készségesen állok a tanácsadás elé. De valamit valamiért.
Durva világot élünk, de ha kell az információ, akkor fizetni kell érte... Vagy így, vagy úgy...
Az offline világban az információ beszerzése pénzbe kerül. Menj csak be egy boltba nap mint nap, és érdeklődj az eladóktól, kérj tanácsot úgy, hogy közben nem veszel semmit. Borzasztóan fognak szereti az ötödik alkalom után:).
Ezzel a két frankó törvénnyel sikerült ezt az érzést átültetni az online világba. Gratulálok!
Vidi Rita beszólt a törvényhozóknak című rovatunkat látták...
100 gyakorlati tipp leendő és kezdő vállalkozónőknek, hogy vállalkozásod valóban sikeres legyen!>>